Przedświąteczna wizyta KMM na Młynowie

20 lipca 2017, dzięki uprzejmości przedsiębiorstwa Gülermak, mieliśmy okazję jako pierwsi gościć na budowie wolskiego odcinka II linii metra. Dokładnie pięć miesięcy później, 21 grudnia, ponownie udaliśmy się w miejsce, gdzie powstaje stacja C7 Młynów.

Tak jak za pierwszym razem, spotkanie rozpoczęliśmy w punkcie informacyjnym przy ul. Płockiej. Po godz. 13:00 grupa 24 osób, co stanowi rekord frekwencji na organizowanych przez nas wycieczkach, wyposażona w kaski, kamizelki odblaskowe i obuwie ochronne, ruszyła na teren budowy.

Uczestnicy spotkania w punkcie informacyjnym

W biurze, zlokalizowanym w kontenerze, kierownik budowy przedstawił nam pokrótce historię budowy wizytowanej stacji. Następnie przeprowadzone zostało szkolenie BHP, po którym ruszyliśmy na plac budowy.

Krótka prezentacja w biurze budowy

Do naszej drugiej wizyty na stacji C7 Młynów wykonane zostały wszystkie jej ściany szczelinowe osiągające głębokość 31 m oraz płyta stropowa z przerwami kompensacyjnymi. Trwało natomiast głębienie poziomu -1, które planowano zakończyć jeszcze w grudniu 2017. W związku z tymi i innymi pracami, na powierzchni znajdowały się koparki, betoniarki, dźwigi i inne maszyny.

Ciężki sprzęt na placu budowy

Mniej więcej w połowie długości placu budowy ulokowana została schodnia, za pomocą której dostaliśmy się pod strop i zeszliśmy na wybetonowany fragment antresoli na poziomie -1.

Schodnia widziana z poziomu antresoli

W kierunku zachodnim od schodni znajdowały się na przemian fragmenty zbrojenia i betonu. Nadal wykonywane były bowiem płyty poziomu -1, co zgodnie z harmonogramem powinno zostać ukończone do końca stycznia 2018.

Zachodnia część poziomu -1 – betonowanie antresoli

Z drugiej strony schodni kilka dni wcześniej rozpoczęto już głębienie poziomu docelowego. W stropie poziomu -1 pozostawiono specjalny otwór i umieszczono w nim koparkę. Wybiera ona ziemię z miejsca, w którym w przyszłości powstanie peron.

Wschodnia część poziomu -1 – głębienie do poziomu docelowego

Po zobaczeniu wyżej opisanych atrakcji, ruszyliśmy w drogę powrotną. Tą samą schodnią wróciliśmy na poziom terenu i ponownie przechodząc przez plac budowy dotarliśmy do bramy wjazdowej. Na jej tle uwieczniliśmy wszystkich uczestników spotkania.

Zdjęcie grupowe przed bramą wjazdową na teren budowy

Bardzo dziękujemy wykonawcy za kolejną możliwość dokładnego zapoznania się ze stanem zaawansowania prac przy budowie stacji C7 Młynów. Dziękujemy także wszystkim uczestnikom za obecność na ostatnim spotkaniu Koła w roku 2017. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również będziemy mogli przyglądać się z bliska rozbudowie warszawskiego systemu metra.

Dodaj komentarz