W latach 2015-2022 nasza działalność opierała się głównie na organizowaniu wycieczek na eksploatowane obiekty Metra Warszawskiego i budowane stacje II linii oraz na prowadzeniu forum dyskusyjnego, gdzie m.in. upowszechniamy wiedzę o warszawskim metrze. Wraz z początkiem 2018 roku postanowiliśmy wprowadzić gadżety – unikatowe i namacalne pamiątki związane z warszawskim metrem, których dotychczas jeszcze nikt nie oferował.
W 2020 roku pomysł gadżetów Zrobotyzowanych zaczął nabierać tempa, chcieliśmy, aby gadżety te nie tylko przedstawiały technikę, ale nią były. Zaczęliśmy wymyślać przeróżne kombinacje i formy produkcyjne od wykorzystania zabytkowych jednostkowych technik produkcji po zaawansowane nowoczesne technologie.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że Koło Miłośników Metra jest organizacją non-profit. Nigdy nie chcieliśmy żadnych pieniędzy od naszych członków i gadżety również nie są próbą zdobycia korzyści majątkowych. Nie wykonujemy pamiątek dla zysku, lecz dla fanów naszych i warszawskiego metra. Chcemy, by osoby te otrzymały ciekawą rzecz i by miło nas wspominały. Ponadto chcemy oferować nasze suweniry jak najtaniej, stąd wcześniejsze zapisy, które pozwalają zbadać zainteresowanie i wykonywać większe zamówienia przy niższej cenie jednostkowej.
W 2023 roku powstał nasz sklep, Sklep Zrobotyzowanych i Koła Miłośników Metra oferujący gadżety techniki i podziemnej kolejki według naszego pomysłu.
Zobacz co dla Was przygotowaliśmy:
1) Skoda Varsovia
Zaraz po premierze Skody Varsovii postanowiliśmy upamiętnić ten moment na naszych gadżetach.
Škoda Varsovia — najnowocześniejszy pociąg metra, weź go ze sobą już dziś! W styczniu 2020 r. Metro Warszawskie podpisało umowę ze Škodą Transportation ma dostawę 37 nowych, jednoprzestrzennych składów metra, złożonych z sześciu wagonów. Producent dostarczy sześciowagonowe składy o łącznej długości 118,2 m, zbudowane z aluminiowych pudeł. Kontrakt obejmuje więc w sumie 222 wagony, w tym 74 z kabiną maszynisty i 148 wagonów pośrednich. Pudła pojazdów powstają w Ostrawie, w zakładzie firmy Škoda Vagonka, która jest częścią grupy Škoda Transportation. Następne transportowane są do Pilzna, gdzie odbywa się proces malowania. Koło Miłośników Metra i Zrobotyzowani.
2) Metro Wagonmasz 81
Po rozpoczęciu budowy pierwszej linii metra Warszawa otrzymała 10 wagonów serii 81, które są eksploatowane po dziś dzień, a część z nich trafiła i trafi do Kijowa w ramach Polskiego wsparcia dla Ukrainy.
Według opracowanych w 1975 Założeń Techniczno-Ekonomicznych I linii warszawskiego metra, do stolicy Polski miały trafić wagony metra produkcji radzieckiej. Opracowanie o tym samym tytule z 1982 było kopią tego sprzed 7 lat, toteż w nim dalej figurowały plany importu nowoczesnych, radzieckich wagonów typu I. Niedługo potem okazało się jednak, że przemysł ZSRR nie będzie w stanie wprowadzić tego modelu do produkcji seryjnej i zaproponowano nam wagony typu 81-717 i 81-714 – konstrukcję przestarzałą, ale wówczas już sprawdzoną, produkowaną od lat w ogromnych seriach oraz eksportowaną do Pragi (wariant 81-717.1/714.1) i Budapesztu (wariant 81-717.2/714.2). Dla Warszawy przewidziano wagony odrobinę zmodyfikowane względem wersji czeskiej. Ich producent, wówczas jedna z dwóch fabryk wagonów metra w ZSRR – Mytiszczinskij Maszinostroitielnyj Zawod (Мытищинский машиностроительный завод) – nadał im oznaczenie kolejnego wariantu – 81-717.3 i 81-714.3.
Zakładano, że 23-kilometrową trasę spod Lasu Kabackiego do Huty Warszawa obsługiwać będzie około 250 wagonów sformowanych w pociągi 6-wagonowe. Związek Radziecki zapowiedział, że z tej puli 90 wagonów zostanie przekazanych bezpłatnie jako dar, w ramach bratniej pomocy. Na początku lutego 1990 na teren STP Kabaty dotarła pierwsza dostawa 10 wagonów, które sformowano w dwa pociągi 5-wagonowe. Były to:
4 wagony kabinowe typu 81-717.3 o numerach bocznych od 001 do 004,
6 wagonów środkowych typu 81-714.3 o numerach bocznych od 400 do 405.