Zestawienie taboru

Autor – Jakub Murat

Spis treści


Tabor pasażerski – zestawienie pociągów

 

Numer pociągu Model pociągu Numery wagonów
01 rosyjskie starego typu:
81-717.3/714.3
81-572/573
81-572.1/573.1
001 435 436 437 438 002
02 003 402 403 404 405 004
03 005 414 415 416 421 006
04 007 444 445 448 450 008
05 009 400 401 434 439 010
06 011 440 441 442 443 012
07 013 417 418 426 427 014
08 015 419 420 422 423 016
09 017 452 455 456 458 018
10 019 453 454 457 459 020
11 021 430 431 432 433 022
12 023 407 408 410 411 024
13 025 406 409 412 413 026
14 027 446 447 449 451 028
15 029 424 425 428 429 030
16 Alstom Metropolis 98B 2001 1001 1002 1003 1004 2002
17 2003 1005 1006 1007 1008 2004
18 2005 1009 1010 1011 1012 2006
19 2007 1013 1014 1015 1016 2008
20 2009 1017 1018 1019 1020 2010
21 2011 1021 1022 1023 1024 2012
22 2013 1025 1026 1027 1028 2014
23 2015 1029 1030 1031 1032 2016
24 2017 1033 1034 1035 1036 2018
25 2019 1037 1038 1039 1040 2020
26 2021 1041 1042 1043 1044 2022
27 2023 1045 1046 1047 1048 2024
28 2025 1049 1050 1051 1052 2026
29 2027 1053 1054 1055 1056 2028
30 2029 1057 1058 1059 1060 2030
31 2031 1061 1062 1063 1064 2032
32 2033 1065 1066 1067 1068 2034
33 2035 1069 1070 1071 1072 2036
34 rosyjskie nowego typu:
81-572.2/573.2
031 460 461 462 463 032
35 033 464 465 466 467 034
36 035 468 469 470 471 036
37 037 472 473 474 475 038
38 039 476 477 478 479 040
39 041 480 481 482 483 042
40 043 484 485 486 487 044
41 Siemens Inspiro 6001 5001 4001 4501 5501 6501
42 6002 5002 4002 4502 5502 6502
43 6003 5003 4003 4503 5503 6503
44 6004 5004 4004 4504 5504 6504
45 6005 5005 4005 4505 5505 6505
46 6006 5006 4006 4506 5506 6506
47 6007 5007 4007 4507 5507 6507
48 6008 5008 4008 4508 5508 6508
49 6009 5009 4009 4509 5509 6509
50 6010 5010 4010 4510 5510 6510
51 6011 5011 4011 4511 5511 6511
52 6012 5012 4012 4512 5512 6512
53 6013 5013 4013 4513 5513 6513
54 6014 5014 4014 4514 5514 6514
55 6015 5015 4015 4515 5515 6515
56 6016 5016 4016 4516 5516 6516
57 6017 5017 4017 4517 5517 6517
58 6018 5018 4018 4518 5518 6518
59 6019 5019 4019 4519 5519 6519
60 6020 5020 4020 4520 5520 6520
61 6021 5021 4021 4521 5521 6521
62 6022 5022 4022 4522 5522 6522
63 6023 5023 4023 4523 5523 6523
64 6024 5024 4024 4524 5524 6524
65 6025 5025 4025 4525 5525 6525
66 6026 5026 4026 4526 5526 6526
67 6027 5027 4027 4527 5527 6527
68 6028 5028 4028 4528 5528 6528
69 6029 5029 4029 4529 5529 6529
70 6030 5030 4030 4530 5530 6530
71 6031 5031 4031 4531 5531 6531
72 6032 5032 4032 4532 5532 6532
73 6033 5033 4033 4533 5533 6533
74 6034 5034 4034 4534 5534 6534
75 6035 5035 4035 4535 5535 6535
76 Škoda Varsovia 9001 8001 7001 7501 8501 9501
77 9002 8002 7002 7502 8502 9502
78 9003 8003 7003 7503 8503 9503
79 9004 8004 7004 7504 8504 9504

 

Wróć do spisu treści


Tabor pasażerski – zestawienie dostaw

Typ wagonu Producent Lata produkcji Lata dostaw Liczba wagonów Numery wagonów
81-717.3 MMZ (ob. Mietrowagonmasz)
Mytiszczi, ZSRR (ob. Rosja)
1989 1990 4 001 – 004
81-714.3 6 400 – 405
81-572 Wagonmasz
Petersburg, Rosja
1994 1994 24 005 – 028
81-573 8 406 – 413
81-572.1 Wagonmasz
Petersburg, Rosja
1997 1997 2 029 – 030
81-573.1 16 414 – 429
Alstom Metropolis 98B-Tc Alstom Transporte
Barcelona, Hiszpania
2000 2000 8 2001 – 2008
Alstom Metropolis 98B-M 16 1001 – 1016
Alstom Metropolis 98B-Tc Alstom Konstal
Chorzów, Polska
2001-2002
2004-2005
2001-2002
2004-2005
28 2009 – 2036
Alstom Metropolis 98B-M 56 1017 – 1072
81-714.3 Mietrowagonmasz
Mytiszczi, Rosja
2007 2007 30 430 – 459
81-572.2 Wagonmasz
Petersburg, Rosja
2008-2009 2008-2009 14 031 – 044
81-573.2 28 460 – 487
Siemens Inspiro Siemens Mobility
Wiedeń, Austria
2012-2014 2012-2014 60 xx01 – xx10
Newag
Nowy Sącz, Polska
2013-2014 2013-2014 150 xx11 – xx35
Škoda Varsovia Škoda Vagonka
Ostrawa, Czechy
Škoda Transportation
Pilzno, Czechy
2021-2024 2022-2024 222 xx01 – xx37

 

Wróć do spisu treści


Tabor pasażerski – świadectwa dopuszczenia do eksploatacji

Numer świadectwa Data wydania Termin ważności Tabor Zleceniodawca
T/1999/0020 01.07.1999 bezterminowe rosyjskie starego typu Metro Warszawskie
T/2000/0223 27.09.2000 30.06.2002 Alstom Metropolis 98B Alstom Konstal
T/2001/0137 29.05.2001 bezterminowe Alstom Metropolis 98B Alstom Konstal
T/2008/0138 18.12.2008 31.03.2010 rosyjskie nowego typu Wagonmasz
T/2010/0116 22.03.2010 bezterminowe rosyjskie starego typu Metro Warszawskie
T/2010/0146 30.03.2010 29.10.2010 rosyjskie nowego typu Wagonmasz
T/2010/0493 29.10.2010 bezterminowe rosyjskie nowego typu Wagonmasz
T/2013/0286 24.09.2013 31.12.2014 Siemens Inspiro Siemens
T/2014/0312 04.12.2014 15.01.2016 Siemens Inspiro Siemens
T/2015/0109 22.12.2015 bezterminowe Siemens Inspiro Siemens

 

Wróć do spisu treści


Tabor pasażerski – cykle przeglądowo-naprawcze

Bezpieczną eksploatację pojazdów szynowych zapewniają regularnie przeprowadzane przeglądy i naprawy. W Polsce noszą one wspólne miano poziomów utrzymania, wśród których wyróżnia się przeglądy P1, P2 i P3 (dawniej PK – przegląd kontrolny, PO – przegląd okresowy, PD – przegląd okresowy rozszerzony) oraz naprawy P4 i P5 (dawniej NR – naprawa rewizyjna, NG – naprawa główna). W warszawskim metrze dodatkowo wyszczególniono naprawy P4.1, P4.2 i P4.3, na kolei spotykane są także przypadki drugiej naprawy P5, po której, zamiast zakończyć eksploatację pojazdu, zapada decyzja o jego modernizacji w celu dalszego użytkowania (P5+M). Każdy poziom utrzymania obejmuje zakres prac szerszy od poprzedniego (przykładowo wykonując przegląd P3 w rzeczywistości wykonuje się sumę przeglądów P1+P2+P3), a o konieczności przeprowadzenia danego przeglądu lub naprawy decyduje spełnienie jednego z dwóch kryteriów – międzyprzeglądowego lub międzynaprawczego przebiegu wyrażonego w kilometrach bądź okresu wyrażonego w jednostce czasu (kryteria te podajemy w tabeli poniżej). Cykle przeglądowo-naprawcze i listy czynności do wykonania w ramach każdego z poziomów utrzymania określa Dokumentacja Systemu Utrzymania, opracowywana przez użytkownika lub producenta pojazdu oraz zatwierdzana przez Urząd Transportu Kolejowego. Dla wagonów metra produkcji radzieckiej i rosyjskiej jest to dokument DSU-EMR-81-03-1 z października 2017 roku, dla pociągów Alstom Metropolis 98B – DSU-EMA98B-03-1 z listopada 2016 roku, dla składów Siemens Inspiro – DSU / INSP 6-66-4-750-CAB-WAW / 3.0 z października 2018 roku.

Poziom utrzymania Wagony rosyjskie Alstom Metropolis 98B Siemens Inspiro
P1 ok. 620 km (w praktyce każdy zjazd na STP, maksymalny czas pobytu poza STP to 20 godzin) 3750 km / 14 dni 33 000 km / 2 miesiące
P2 7000 km / 48 dni 26 250 km / 3 miesiące 100 000 km / 6 miesięcy
P3 35 000 km / 240 dni 105 000 km / 1 rok 200 000 km / 1 rok
P4.1 70 000 km / 1 rok 210 000 km / 2 lata 400 000 km / 2 lata
P4.2 280 000 km / 4 lata 420 000 km / 4 lata 800 000 km / 4 lata
P4.3 560 000 km / 8 lat 840 000 km / 8 lat 1 600 000 km / 8 lat
P5 1 120 000 km / 16 lat 1 680 000 km / 16 lat 3 200 000 km / 16 lat

Wróć do spisu treści


Tabor techniczny – zestawienie

418D-001      Lokomotywa LM-400.00

Typ Rodzaj Producent Rok produkcji Liczba sztuk
418D lokomotywa manewrowa Kolzam
Racibórz, Polska
1991 1
418Da 1999 1
797.8 CZ Loko
Česká Třebová, Czechy
2007 1
LM-400.00 Zakład Pojazdów Szynowych
Stargard Szczeciński, Polska
2012 1
794.0 CZ Loko
Česká Třebová, Czechy
2019 1
DS-10-03 wózek motorowy Kolzam
Racibórz, Polska
1989 1
1994 1
DS-Ż-03 1991 1
1994 2
PWM-10 przyczepa 1990 7
1991 2
1993 2
2000 2
PWM-10W 1994 5
ZPA-10/M platforma
zagłębiona
Mavex-Rekord
Racibórz, Polska
2006 1
2008 1
208Kg/M wagon towarowy Zastal
Zielona Góra, Polska
1987 2
Tabor pomocniczy do obsługi II linii
DH-350.11 drezyna hydrauliczna Zakład Pojazdów Szynowych
Stargard Szczeciński, Polska
2014 3
PP-15.01 platforma pomiarowa Zakład Pojazdów Szynowych
Stargard Szczeciński, Polska
2014 1
PWM-15.01 platforma Zakład Pojazdów Szynowych
Stargard Szczeciński, Polska
2014 4
platforma-odkurzacz 1
DEG400 drezyna SVI
Lucignano, Włochy
2019 2
2020 1
CP45R platforma SVI
Lucignano, Włochy
2019 4
2020 2

 

Wróć do spisu treści

Leave a Reply