Targówek na bis

10 lutego 2018 roku nasi członkowie pierwszy raz zwiedzili budowę metra na Targówku. 17 lutego natomiast, dzięki gościnności zaprzyjaźnionego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, okazję odwiedzić tę inwestycję mieli kolejni przedstawiciele KMM.

Nasze sobotnie zwiedzanie stacji C17 w budowie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem – w ciągu dwóch minut od otwarcia rejestracji zebrał się komplet 25 uczestników, zaś na listę rezerwową zapisało się kolejnych kilkadziesiąt osób. To właśnie kilka spośród nich przygarnął KMKM, który tydzień po nas zorganizował taką samą imprezę dla swoich członków. Zwiedzanie to odbyło się w dwóch turach – o godz. 10:00 i 12:00. Reprezentanci KMM znaleźli się w obydwu tych grupach i zostali ciepło przyjęci przez pozostałych miłośników. Ponadto wśród uczestników obecni byli także przedstawiciele społeczności Po Szynach Mazowsza, z którą również współpracujemy.

Przedstawiciele władz trzech współpracujących ze sobą stowarzyszeń
na początku południowego tunelu D18, od lewej:
Maciej Radecki – Przewodniczący PSM
Wojciech Górnikiewicz – Sekretarz KMKM
Jakub Murat – Członek Zarządu KMM

Budowa metra cały czas trwa w najlepsze i sytuacja na placach budowy zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego zauważalne były pewne zmiany, które zaszły na stacji C17 w ciągu tygodnia. Tak jak w poprzednią sobotę, mieliśmy okazję zobaczyć wszystkie trzy podziemne poziomy stacji oraz jednokondygnacyjny obiekt komory rozjazdów i wszędzie tam można było dostrzec postępy. Pierwsze z nich, widoczne już na poziomie terenu, dotyczyły ścian wejścia W2. Na kondygnacji -1 natomiast do przodu posunęły się prace związane z połączeniem tego wejścia z antresolą przez wyburzony fragment ściany szczelinowej stacji. Schody prowadzące z południowej hali odpraw na peron otrzymały prawą ścianę, widoczną na zdjęciu w nagłówku tej relacji. W hali peronowej kontynuowano prace wykończeniowe oraz instalacyjne na ścianach zatorowych i podperoniu. W komorze rozjazdów zaś wylana została trzecia z czterech betonowych, trójkątnych bankiet, między którymi w przyszłości znajdą się dwa tory łącznikowe.

Najbliższa peronu stacji C17 bankieta w komorze rozjazdów

Cieszymy się, że przedsiębiorstwo Astaldi, wykonawca zwiedzanego obiektu, współpracuje na szeroką skalę z różnymi organizacjami miłośniczymi. Bardzo dziękujemy Klubowi Miłośników Komunikacji Miejskiej za zaproszenie naszych członków do uczestnictwa w zorganizowanym przez niego zwiedzaniu budowy metra.

Zachęcamy do zapoznania się z fotorelacją przygotowaną przez KMKM.

Leave a Reply